Reilu viikko sitten irtisanouduin työstäni. Se tarkoittaa sitä, että lainanmaksu hieman hidastuu ainakin toistaiseksi.

Olen aikaisemmissa postauksissa jo haaveillutkin uudesta työstä, mutta sellaista minulla ei vielä kuitenkaan ole. Lähdin siis ihan tyhjän päälle. Ei varmasti järkevää, mutta entisessä työssä jatkaminen ei yksinkertaisesti ollut enää mahdollista.

Työn määrä oli todella suuri ja kiire aivan mieletön. Jatkuvasti tein noin 2-4 ihmisen töitä ja meillä odotettiin myös ylitöitä - tietenkin palkatta. Jos en jäänyt palkattomiin ylitöihin, niin sitä käytettiin minua vastaan ja aina vedottiin siihen, että kun kollegasikin tekevät, niin sinunkin pitää. Yksi kollega oli 3 viikkoa lomalla ja työn määrä kasvoi aika isoksi, silti mitään apukäsiä ei voitu meille palkata, vaikka kollegan loma oli tiedossa jo helmikuussa. (Olen siis ulkomailla töissä, joten suomalainen meininki ei täällä päde).

Työn määräkään ei sinänsä ole kuin yksi irtisanoutumisen syy muiden joukossa, onhan työelämä aika hektistä nykyään ja joka duunissa saa paahtaa. Mutta rajansa kaikella. Kun työ vie kaikki mehut ja tunkeutuu vapaa-ajalle ja uniin sekä stressaa niin, että palaan itkien töistä kotiin, ja kun esimiehen suhtautuminen muuttuu jostain syystä happamaksi ja ylimieliseksi, eikä mitään apua tai tukea työhön saa, niin on yksinkertaisesti aika lähteä. Niinpä sitten eräänä aamuna, kiiresumaa purkaessa ja esimiehen maristessa jälleen kerran jostain turhasta päätin jättää irtisanomislapun siinä paikassa. Olinhan ollut pitkällä koeajalla, joten mitään irtisanomisaikaa minulla ei ollut.

Ensi maanantaina minulla on jo haastattelu uuteen paikkaan. Työ on eri alan työtä, mutta olo on toiveikas. Uudet haasteet kiinnostavat ja onhan tässä velkakin motivoimassa, jotta saisin nopeasti uuden työn. Ehkä minua jo lykästää ja saan aloittaa pian uudessa paikassa.

Nyt elokuussa maksoin velkaa vain minimimäärän, eli 300 euroa. Siitäkin suuri osa menee korkoihin, mutta onpahan taas lyhennetty opintovelkaa edes hieman. Uskon, että pian pääsen taas uuteen työhön ja voin maksaa velkaa pois nopeampaan tahtiin.